söndag 15 maj 2016

Jag utan dig - Kelly Rimmer

Jag som har läst Jojo Moyes böcker och tycker att de är fantastiska kan inte låta bli att tycka att även Kelly Rimmers bok - Jag utan dig - också är alldeles fantastisk. Kanske är det så att sorgliga böcker inte är lätta att läsa och speciellt då vi på förhand vet hur berättelsen ska sluta. Precis så är det med Jag utan dig. Den kommer att göra dig ledsen, du kommer att få torka tårarna ganska ofta, men det är också en romantisk berättelse som man måste våga läsa. I slutändan inser man är den är värd alla tårar.

Berättelsen är vackert skriven med ett starkt tema, en fascinerande intrig och en hjärtskärande kärlekshistora. Det kommer att kännas som att du är där med Callum och Lilah direkt från början. Ditt hjärta kommer att bli krossat, du kommer att skratta och du kommer att bli berörd.

När en berättelse påminner mig som läsare om att livet är det dyrbaraste vi har - då tycker jag att författaren har lyckats!

Läs den!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar