söndag 11 september 2016

En enda miss: skolan och verkligheten - Eva-Karin Berglund

Hej läsare!

Som ni kanske har märkt så är jag inte lika aktiv i mitt bloggande vilket beror på att jag använder andra sociala medier för att informera och tipsa om böcker. Bland annat finns jag på Twitter och där blir det ett och annat inlägg om böcker jag läser och har läst. Det kan vara både skönlitteratur och läromedel i engelska och svenska.

Nu är det i alla fall så att mitt (eventuellt sista) inlägg kommer att handla om Eva-Karin Berglunds spänningsroman med en läcker framsida - jag är nämligen extra förtjust i muggen på bilden. Boken heter En enda miss: skolan och verkligheten och den ges ut av Ebes förlag. Boken belyser lärarens vardag - lärares arbetssituation och arbetsbörda. Vi får möta Rebecka som tar hand om sitt barn själv eftersom maken är borta under långa perioder då han arbetar som lastbilschaufför. Tiden räcker inte till som mamma och lärare och stressen finns närvarande hela tiden. Dessutom har Rebecka en konflikt med sina föräldrar. Kombinationen av allt detta får Rebecka att fundera över sitt liv och ingenting är som hon trott. Rebeckas moster säger att allt beror på en enda miss.

Eva-Karin Berglund har även gett ut fler böcker. Hon debuterade år 2012 med första delen i trilogin Sanningens väg. Idag driver hon Ebes förlag.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar